Dla trenerów i instruktorów fitness

Czy interesuje cię polepszenie wyników twoich zawodników? Czy chciałbyś by się szybciej regenerowali i zwiększyli swoją wydolność fizyczną?

butejko.pl - Dla trenerow i instruktorów fitness

W świecie sporu panuje powszechne błędne przekonanie, że branie dużych oodechów jest dobre dla naszego zdrowia. Wielu trenerów radzi sportowcom, by brali duże wdechy przez nos i wydechy przez usta, co ma rzekomo usuwać toksyny z płuc. W klubach fitness na całym świecie można zobaczyć osoby biorące ogromny wdech przed podnoszeniem ciężarów i mocno wydychając powietrze, kiedy opuszczają ciężary. Instruktorzy często zachęcają do robienia wdechów przez nos, a wydechów przez usta, co ma pomagać w rozluźnieniu.

Taki sposób oddychania:

  • zmniejsza dotlenienie tkanek i mięśni, gdyż nadmierna utrata dwutlenku węgla niemożliwia
    uwalnianie tlenu z krwi
  • przyczynia się do odwodnienia organizmu.  Małżowiny nosowe wyścielone są błoną śluzową, która zatrzymuje wilgoć z wydychanego powietrza. By to zilustrować, zrób wydech ustami na szklaną powierzchnię i zobacz, ile pary pozostało na szkle. Następnie zrób to samo, robiąc wydech przez nos. Ilość wilgoci po wydechu przez usta będzie o wiele większa niż po wydechu przez nos.
  • wysuszenia dróg oddechowych, przez co stają się one podrażnione, wywołując takie objawy jak kaszel, kichanie czy świszczący oddech.
  • nadmiernie obciąża serce
  • podnosi puls

Czy chcesz by twoi zawodnicy:

  • mieli większą kontrolę nad oddechm podczas treningu?
  • szybciej się regenerowali?
  • mieli niższe tętno i większą koncentrację?
  • osiągali lepsze wyniki?

 

Zapisz się na kurs metody Butejki (Buteyko) dla sportowców on – line

i dowiedz się jak:

  • naturalnie poprawić kondycję zawodników
  • symulować trening wysokogórski
  • bardziej panować nad umysłem podczas treningu
  • poprawić skupienie
  • mieć spokojniejszy oddech i puls po treningu
  • podnieść próg tlenowy i mleczanowy
  • trenować bez nadmiernego obciążania serca i układu oddechowego
  • wzmocnić mięsień przepony